Competitia in dragoste

Trebuie sa te obisnuiesti cu ideea asta: nu esti singurul partener posibil pentru cel sau cea pe care o iubesti. Poate a mai fost cineva inaintea ta, poate va mai fi cineva dupa tine. Uneori se intampla sa simti prezenta unui concurent in iubirea ta; se naste gelozia, se strica prietenia si dragostea ta se degradeaza.

Prietenul tau, concurentul tau

Inca din perioada mersului la gradinita, mai toti copiii invata ce este prietenia. Ea arata cam asa: el are o minge rosie, eu am o minge rosie – deci suntem prieteni; el sta in acest bloc, eu stau in acest bloc – deci suntem prieteni; el are o mama, eu am o mama – deci suntem prieteni. O fi de ras, dar la aceasta varsta prietenia se bazeaza pe analogie. Iar analogiile intre tine si alta persoana nu sunt putin lucru. Atat de puternic este acest argument in stabilirea unei prietenii, incat el se regaseste pe parcursul intregii vieti: el merge cu rolele, eu merg cu rolele – deci suntem prieteni; Georgestii au vila la Busteni, noi avem vila la Busteni – deci suntem prieteni; ei au fost in pensiune la Caciulata, noi am fost in pensiune la Caciulata – deci suntem prieteni. Doar ca de la o anumita varsta, cam din adolescenta, pentru a intemeia o prietenie nu mai este suficienta analogia; este necesara interventia confidentei.

Confidenta este un proces de investire cu incredere, pentru ca presupune recunoasterea unor intimitati care te-ar face vulnerabil in fata unui strain. Daca raspunzi unei marturisiri cu o marturisire, prietenia e ca si inceputa. Mai tarziu vor interveni si alte elemente ale prieteniei, dintre care foarte important este sacrificiul (nu degeaba se spune ca prietenul la nevoie se cunoaste). Prietenia dintre oamenii tineri are insa o caracteristica in plus: competitia echitabila. Are cea mai buna prietena a mea bilet la mare? Trebuie sa am si eu! Are cel mai bun prieten al meu o iubita? Trebuie sa am si eu! Trebuie sa recunosti: s-ar putea ca, in cazul tau, propria relatie amoroasa sa fie de fapt o replica la ceea ce a reusit sa faca cel mai bun prieten al tau…

Confruntarea cu celalalt

Atunci cand stii ca ai un concurent, iti vei dori poate sa stii cine e acela. Opreste-te putin si gandeste-te: esti capabil sa-ti limitezi curiozitatile sau vei deveni paranoic, avid de detalii din ce in ce mai multe? Chiar daca simti ca nu te poti abtine sa investighezi totul, stapaneste-te si nu face acest pas, caci fiecare detaliu despre celalalt iti va otravi viata de cuplu. Orice om este curios cum arata cel in bartele caruia isi pierde partenera. E mai frumos? Mai capabil? Are mai multi bani? In cazul in care e vorba de o femeie, vei dori sa stii daca este mai frumoasa decat tine. Intalnind-o, ii vei spune sa ti-l lase in pace, caci n-o iubeste pe ea, ci pe tine. Uiti ca, daca e ceva intre ei, e treaba lor, caci nu degeaba aceasta legatura se numeste relatie intima.

Obiectivul multor baieti de pe planeta asta este “sa aiba la activ” cat mai multe fete, dar ei nu se multumesc doar cu atat; unii isi propun sa faca sex oral, altii s-o faca cu o femeie maritata, altii cu o chinezoaica s.a.m.d. In anumite cazuri, aventurierul ar putea sa se intoarca la adevarata lui iubita, dar acesta poate nu stie ca ar trebui sa-l primeasca inapoi. De ce? Pentru ca un baiat care se intoarce este un iubit de doua ori mai valoros, chiar daca lucrurile nu vor mai fi cum au fost…

Sursa: “Lectii particulare” Dr. Cristian Andrei

Leave a Reply

